Кондибас (kondybas) wrote,
Кондибас
kondybas

Корисне


Подивіться спочатку оце відео, та занотуйте, чим на виробництві займаються хуманоїди. А потім йдіть під кат.



Золінгенівські ножі - це приблизно така сама штука, як японські катани. Бренд, вартість якого вища за вартість всього Золінгену гамузом. І, звичайно, в основі бренду лежала репутація та майстерність колишніх золінгенівських майстрів, які з покоління в покоління передавали секрети майстерності. Аж раптом прийшли бездуховні економісти та технологи і сказали: тут всьо робиться неоптимально. Як в плані якості продукту, так і в плані кількості.

Оцей Вюстгоф, що на відео, сім поколінь, двісті років, знаходився у власності однієї сім'ї. Аж допоки наприкінці минулого сторіччя не опинився на межі банкрутства. І знайти баблос вдалося виключно за однієї умови - перевід кустарного виробництва на сучасні технологічні рейки. Але тоді раптом масштаби неприємностей усвідомили працівники, які теж в сьомому поколінні працювали на тій фабриці. І, щиро кажучи, були нездатні давати ані якості, ані кількості. Всім їм світило звільнення. А в місті Золінген містоутворюючою індустрією було саме виробництво різних ріжучих прибамбасів - від сокир та ножів, до бритв для гоління та ножиць. Іншої роботи тупо нема. А розташовувати в Золінгені якесь виробництво, окрім виробництва гострих ріжучих іграшок - нема ніякого сенсу. Золінген - це лезо.

І тому було досягнуто компромісу: місцевим жителям гарантується працевлаштування з зарплатою на якомусь середньому рівні, але за умови, що працювать вони будуть лише на тих виробничих ділянках, де від них не буде ніякої шкоди. Дрібний контроль, ручне перекладання заготовок, яке можна було б легко автоматизувати, упаковка, або відверта імітація праці, де мужики з серйозним виглядом ялозять вже готовими і гострими ножами по сухих кругах без абразиву. Бо маніпулятор все одне зробить ріжучу кромку точніше і якісніше. Але бренд вимагає "спадкової майстерності семи поколінь золінгенівських майстрів", тож "майстри" б'ють байдики, поки працюють роботи. Вюстгоф постачає мільйони ножів по всьому світу, і ми ж чудово розуміємо, що переважної кількості тих ножів навіть не торкалася людська рука, поки покупець не дістав його з упаковки. Бо наведене відео - це теж вистава, маркетинговий матеріал. Реальність ще більш сумна.

Оце так, якщо коротко, виглядає фінал індустріального періоду. Квазізайнятість для людей там, де цього не уникнути. Інколи заради наповнення бренду, інколи з гуманітарних міркувань. Якщо ж таких умов не стоїть, то, як казав Уеф Гедевану Олександровичу - "жєнщіну винулі, автомат засунулі". Якщо вашу працю може робить машина - її буде робить машина. А що будете робить ви - хз. Якщо ви, звісно, не є декорацією для бренду.
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 42 comments